Klub Żeglarski LOK Dryf
 
  Strona Główna Nasz klub Zarząd Szkolenia Rejsy Regaty Imprezy Galeria Linki23 Wrzesień 2017 
 
Nawigacja
Strona Główna
Nasz klub
Zarząd
Szkolenia
Rejsy
Regaty
Imprezy
Przepisy i paragrafy
Galeria
Linki
Kontakt
Forum
Artykuły
Kategorie Newsów
Download
Szukaj
Kontakt
Komandor T.Zemczak
601 527 446
Szkolenie A.Hubczenko
502 059 766
Organizacja
J.Izbicki
502 317 796
kzdryf@gmail.com
Kursy i szkolenia
Kursy weekendowe
Kurs wakacyjny
Jak się zapisać
Kubryk
Żeglarskie miejsca
Tradycja
Etykieta
Ostatnie Artykuły
Grecja kpt. Szczepań...
Czemu jacht się prze...
Władysław Wagner - ż...
Rejs na Baleary kpt....
Marynarska kara
facebook
Klub Żeglarski LOK Dryf

Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 49
Nieaktywowany Użytkownik: 899
Najnowszy Użytkownik: mala_zeglarka
KŻ LOK DRYF ul. Łazki 2 Międzybrodzie Bialskie
Marynarska kara
Marynarza, który rzucił się z nożem na swego kolegę. Także tych, którzy zaniedbywali swoją broń i pozwalali jej pokryć się rdzą, lub tych, którzy po kryjomu zaglądali do baryłek z winem czy wodą, przeznaczoną dla załogi czekała kara przez zanurzenie (powtarzane 3 - 4 razy).
Kiedy palenie tytoniu rozpowszechniło się wśród wszystkich marynarzy, kary za palenie musiały być bardzo surowe, ponieważ ogień na pokładzie drewnianego okrętu był najstraszniejszym wypadkiem, jaki mógł się zdarzyć. Żeglarzowi, którego złapano na paleniu po zachodzie słońca, groziło również zanurzenie w wodzie.

Marynarza, którego przewinienie było zbyt poważne, żeby można było odpokutować za nie karą zanurzenia skazywano go na przeciąganie pod kilem.

Była to jedna z najokrutniejszych kar stosowanych na dawnych żaglowcach. Polegała na skrępowaniu kończyn skazanego, a następnie przeciągnięciu go za pomocą liny z burty na burtę, ale pod dnem (kilem) statku. Odmianą tej kary było przeciąganie od dziobu do rufy, także pod dnem statku, zazwyczaj równoznaczne z karą śmierci. Delikwent poddany tej karze najczęściej ginął w jej trakcie z powodu utonięcia. Ciało skazańca było pocięte od ocierania o ostre krawędzie muszli skorupiaków, pokrywających podwodną część kadłuba.

Na ogół była to kara zwyczajowa, wykonanie której zarządzał kapitan. Ponoć była często stosowana wśród piratów. Kara ta była legalnie usankcjonowana w Marynarce Wojennej Holandii (pierwsza wzmianka w 1560, zabroniona w 1853). Za zgodą lekarza okrętowego przeciąganie pod kilem można było powtórzyć nawet kilkakrotnie. Marynarki Wojenne Wielkiej Brytanii i Francji stosowały tę karę odpowiednio do 1720 i 1750 roku.
Komentarze
Nat dnia 23 listopad 2012
rolex replica
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Statystyki
stat4u

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Pogoda









Copyright Dryf © 2009
396147 Unikalnych wizyt

Powered by v6.01.6 © 2003-2005 | Original DAJ Glass Theme by: Dustin Baccetti : Ported for PHP-Fusion by:

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie